زنان قربانی خشونت(آزاردیده)

زنان قربانی خشونت

خشونت علیه زنان یکی از شکلهای اصلی خشونت خانگی است. اگرچه خشونت درون خانواده صرفا محدود به تهدید یا خسارت فیزیکی و روانی از جانب مرد علیه زنان نیست اما به دلایل مختلف خسارتهایی که به زنان وارد می شود در سالهای اخیر اهمیت بالاتری پیدا کرده است. خشونت علیه زنان به معنای تهدید یا اقدام عملی به خسارت جسمی، جنسی، روانی، عاطفی یا مالی علیه زنان است که ممکن است درون خانواده و از جانب اعضای صاحب قدرت درون خانواده ایراد شود یا از جانب صاحبان قدرت مرتبط با زنان شامل کارفرما، بستگان و فامیل یا سایر افراد در جامعه اتفاق بیفتد.

صاحبنظران معتقدند با توجه به نگاه مردسالارانه سنتی در جوامع، از جمله جامعه ایران و نیز وجود انگ های اجتماعی علیه زنان، در بسیاری از مواقع زنان قصد یا امکان بیان خشونتی که علیه آنها اجرا شده است را ندارند و بنابراین احقاق حق صورت نگرفته و فرد خشونت ورز، مجازات نمی شود. متخصصین همچنین ارتباط مثبت و معناداری بین تحصیلات، سطح اقتصادی و اجتماعی، اشتغال واستقلال مالی با میزان خشونت پذیری یافته اند.

در قوانین کیفری ایران، آسیب زدن به دیگران اعم از زن، مرد یا کودک به هر شکلی می تواند مورد پیگرد قرار گیرد اما این مستلزم درخواست رسمی فرد خشونت دیده در محاکم است. لذا بسیاری از زنان از بیم از دست دادن حمایت های مالی مردان یا آسیب پذیری بیشتر در صورت جدا شدن از مردان از ورود به فرایندهای حقوقی اجتناب می کنند. همچنین، بسیاری از اشکال خشونت علیه زنان در محیط های کسب و کار به واسطه تهدید به اخراج از سوی کارفرما یا دشواری اثبات آنها ناگفته و بدون پیگرد باقی می مانند.

خشونت جنسی و خشونت جسمی جزو شایعترین شکلهای خشونت علیه زنان محسوب می شوند اما صاحب نظران معتقدند که اشکال دیگر از جمله خشونت عاطفی و روانی به دلیل دشواری در اثبات آنها نادیده گرفته می شوند یا کم شماری می شوند. همچنین، در اثر فعالیتهای علمی و مدنی زنان به ویژه در قالب جنبش های فمینیستی در سراسر جهان، حساسیت نسبت به خشونت علیه زنان بسیار بالاتر از قبل شده و این موضوع باعث شده تا رسانه ها و مجامع سیاستگذاری و دانشگاهی تلاش بیشتری برای حمایت از زنانی که مورد خشونت قرار می گیرند به خرج دهند.

در حال حاضر، علاوه بر امکان پیگیری قضایی (بیشتر درباره خشونتهای شدید)، سازمان های معدودی مانند سازمان غیردولتی حمایت از قربانیان خشونت در کشور فعال هستند.

چطور خرید کنم؟

راهنمایی سریع خرید محصول 

 

اگر هنگام خرید دچار مشکل شده‌اید و یا نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از طریق واتساپ به شماره  1130 712 935 98+ با ما در ارتباط باشید و یا صفحه آموزش خرید را بخوانید.

توضیحات بیشتر
پرداخت چگونه است؟

شیوه‌ پرداخت خرید محصول

 

فقط خرید از طریق سایت صورت می گیرد و پرداخت به صورت آنلاین انجام می شود.

توضیحات بیشتر
ارسال چطور؟

شیوه‌های ارسال محصول

 

هزینه‌ی ارسال در تهران و شهرستان به عهده خریدار می باشد. هزینه ها بر اساس تعرفه پست و پیک اسنپ محاسبه می شود.

توضیحات بیشتر
ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
اولین بانک فروش کتاب های مددکاری اجتماعی و علوم انسانی. هرکجا هستید کتاب های مورد علاقه خود را از اینجا تهیه کنید.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به " iswbookcafe.com" می باشد.
توسعه و برنامه نویسی توسط ره رایان