زنان آسیب دیده اجتماعی

زنان آسیب دیده اجتماعی

برقراری ارتباط جنسی کسب درآمد می کنند اطلاق شده است. در سایر جوامع، از اصطلاح کارگران جنسی یا زنان روسپی برای این گروه از زنان استفاده می شود. در قوانین کیفری ایران که برگرفته از فقه و شرع شیعه است، کارگری جنسی یا برقراری هرگونه ارتباط جنسی یا تماس جسمی بین زن و مرد نامحرم ممنوع و مستوجب کیفرهای شدید شامل اعدام، سنگسار و سایر "حدود" مانند شلاق است. با وجود این به دلایل مختلف تعدادی از زنان در این گروه قرار می گیرند و تعداد معدودی از سازمان های غیردولتی به شرط عدم استفاده از لفظ روسپی یا الفاظ دیگری که مستقیما این عمل غیرشرعی را بازتاب دهد به زنان این گروه خدمات رسانی می کنند. سازمان بهزیستی کشور نیز با عنوان محتاطانه دیگری حمایت های اجتماعی و روانی از این زنان را انجام می دهد که خانه های امن، خانه های عفاف، خانه های سلامت و مراکز بازپروری جزو این عناوین هستند. همچنین، سازمانهای غیردولتی مانند مراکز گذری کاهش آسیب و مراکز مشابه دیگر، خدمات پیشگیری از بیماری های مقاربتی و عفونی (مانند ایدز، سفلیس و سوزاک) را ارائه می کنند.

با وجود این، حمایت های روانی و اجتماعی از زنان آسیب دیده اجتماعی در کشور به صورت بسیار محدود انجام می شود و هیچ سازمانی به صورت مستقل مجوزی برای کمک رسانی روانی اجتماعی به این گروه از زنان را ندارد. خدمات سازمان بهزیستی عموما تنها برای زنانی که در مراکز بازپروری حضور داشته باشند و مراکز درمانی و سازمانهای دیگری مانند شهرداری در کلانشهرها تنها در صورتی که این زنان مبتلا به بیماری های عفونی و مقاربتی شده باشند یا در عین حال، مصرف کننده مواد مخدر یا بیخانمان باشند خدمات درمانی یا اسکان فراهم می آورد.

چطور خرید کنم؟

راهنمایی سریع خرید محصول 

 

اگر هنگام خرید دچار مشکل شده‌اید و یا نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از طریق واتساپ به شماره  1130 712 935 98+ با ما در ارتباط باشید و یا صفحه آموزش خرید را بخوانید.

توضیحات بیشتر
پرداخت چگونه است؟

شیوه‌ پرداخت خرید محصول

 

فقط خرید از طریق سایت صورت می گیرد و پرداخت به صورت آنلاین انجام می شود.

توضیحات بیشتر
ارسال چطور؟

شیوه‌های ارسال محصول

 

هزینه‌ی ارسال در تهران و شهرستان به عهده خریدار می باشد. هزینه ها بر اساس تعرفه پست و پیک اسنپ محاسبه می شود.

توضیحات بیشتر
ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
اولین بانک فروش کتاب های مددکاری اجتماعی و علوم انسانی. هرکجا هستید کتاب های مورد علاقه خود را از اینجا تهیه کنید.
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به " iswbookcafe.com" می باشد.
توسعه و برنامه نویسی توسط ره رایان